Czego można oczekiwać, jeśli bierze się pod uwagę sprzedaż nieruchomości firmie, która oferuje skup nieruchomości w Krośnie? Oczekiwać można między innymi zaangażowania, profesjonalizmu i szybkiego działania. Firma kupująca nieruchomości dba o klienta, pracując w pocie czoła, aby przygotować atrakcyjną ofertę cenową. Do tego potrzebne jest jednak zgłoszenie klienta. Poniżej przedstawimy sposoby na to, w jaki sposób można się do nas zgłosić, aby otrzymać wycenę nieruchomości, a także zapoznać się z warunkami, które będą omawiane z klientem na dalszym etapie.
Skup nieruchomości – dlaczego warto?
Wiele osób, które decydują się wystawić swoje mieszkanie na sprzedaż, zastanawia się, czy warto skorzystać z usług firm, które oferują skup mieszkań. Przekonanie, że tego typu firmy oferują niską cenę, w zamian za szybką transakcję, jest mylne. Nie każda firma oczywiście może zaoferować atrakcyjną dla klienta cenę, czego jesteśmy świadomi. Jako profesjonalna firma oferująca skup nieruchomości możemy jednak pochwalić się bardzo dobrymi ofertami cenowymi, które przygotowywane są przez naszych rzeczoznawców. Ceny, które oferujemy, są bliskie wartości rynkowej, także klient nie traci na sprzedaży mieszkania naszej firmie.
Gdyby zastanowić się nad tym, że przy tradycyjnej metodzie sprzedaży kupujący podejmują rozmowy negocjacyjne, w których mogą znacznie obniżyć wartość nieruchomości, można by rzec, że transakcja ze skupem nieruchomości może być nawet korzystniejszą opcją. Przekonanie osób fizycznych, które podjęły decyzję o sprzedaży nieruchomości, bywa jednak zupełnie inne. Oczywiście o tym, trzeba byłoby przekonać się na własnej skórze, a konkretniej na własnym mieszkaniu.
Korzyścią, która niewątpliwie wynika ze skorzystania z usług naszej firmy, jest szybki czas działania. Każdą wycenę, którą przygotowuje nasz rzeczoznawca, weryfikując informacje nadesłane w formularzu, wysyłamy do klienta maksymalnie kilkanaście godzin po zgłoszeniu. Następnie, gdy klient jest chętny na podjęcie współpracy, ustalamy termin spotkania i warunki, które będziemy wspólnie akceptować. Termin spotkania dotyczy obejrzenia mieszkania, aby oszacować całkowity koszt oferty cenowej. Jesteśmy profesjonalną firmą oferującą skup nieruchomości, wystarczy nam jedno spotkanie w nieruchomości klienta, aby móc oszacować pełen kosztorys.
Bez wątpienia korzyścią, która wynika z transakcji, jest szybka gotówka do ręki. Wynika to z faktu, że dysponujemy odpowiednimi środkami, na które klient nie musi czekać, tak jak w przypadku sprzedaży mieszkania kupującemu z rynku wolnego, który często, aby dopełnić formalności, musi poczekać, aż bank wyda decyzję na temat pożyczki.
Bezpieczeństwo to kolejny element, który warto poruszyć. Działamy zgodnie z przepisami polskiego prawa. Wszystkich formalności dopełniamy zgodnie z zasadami i pod nadzorem notariusza. To właśnie w kancelarii notarialnej następuje podpisanie umowy sprzedaży. Kolejnym elementem bezpieczeństwa dla naszych klientów, jest możliwość podpisania umowy przedwstępnej, która jest pewnego rodzaju potwierdzeniem zobowiązania się do wypłacenia środków i podpisania aktu notarialnego w ustalonym terminie.
Wycena – wstępna propozycja skupu mieszkań
Kiedy klient przesyła zgłoszenia, oczywiście musi najpierw wypełnić formularz online. Uzupełnienie informacji zawartych w formularzu zajmuje kilka minut. Jest to proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu będziemy mogli podjąć się zadania przygotowania wstępnej wyceny. Nasi rzeczoznawcy będą uważnie weryfikować zawarte w zgłoszeniu informacje, aby móc zaoferować wstępną cenę wykupu nieruchomości.
Każda informacja, którą zawiera się w formularzu, powinna być oczywiście prawdziwa, a najlepiej, by załączyć zdjęcia nieruchomości. To zdecydowanie ułatwi nam trudne zadanie, jakim jest wycena nieruchomości. Skup nieruchomości, który od lat nawiązuje kontakty z właścicielami chcącymi sprzedać nieruchomość, doskonale zna procedury i wie, w jaki sposób działać. Działania dotyczące ustaleń szczegółów odbywają się zwykle na drodze telefonicznej lub mailowej. W ten sam sposób ustalamy także termin wizyty w mieszkaniu klienta oraz termin spotkania z notariuszem.
Wstępną wycenę trzeba także zweryfikować, dlatego wymagamy spotkania się z naszym przedstawicielem w nieruchomości, która jest przedmiotem transakcji, abyśmy mogli opracować ostateczny wygląd oferty cenowej. Być może po obejrzeniu mieszkania okaże się, że trzeba będzie zmienić cenę wykupu, być może nawet na wyższą. Wszystko to musimy dokładnie przeanalizować. Nie należy obawiać się takiego spotkania, nie jesteśmy grymaśni, jedynie zwrócimy uwagę na poszczególne elementy, które mogą być uznane za wady. Nie ma to na celu obrazy właściciela, a rzeczowego ocenienia stanu faktycznego. To, że znajdziemy elementy, które być może zniechęcić potencjalnego kupca do podjęcia transakcji, nie oznacza, że my także będziemy rezygnować.
Jakie nieruchomości trudno się sprzedaje?
Zastanawiając się nad nieruchomościami, które trzeba sprzedać, należy pomyśleć także nad tym, dlaczego niektóre z nich tak trudno się sprzedaje. Co tak naprawdę wpływa na przedłużający się czas transakcji? Można by powiedzieć, że wszystko może spowodować opóźnienia w sprzedaży mieszkania, od położenia mieszkania w określonej, nieciekawej lokalizacji, po zdolność kredytową kupującego, który nie zawsze dysponuje odpowiednią gotówką. Skup mieszkań to zwykle ostatnia deska ratunku dla właścicieli niechcianych mieszkań. Często zgłaszają się do nas osoby, które od dłuższego czasu nie mogą sprzedać nieruchomości. Najczęstszymi powodami takiego stanu rzeczy są:
- zadłużenia ciążące na nieruchomości,
- zbyt duże lub zbyt małe mieszkanie (metraż, ilość pomieszczeń),
- niejasna sytuacja prawna (rozprawa spadkowa itp.)
- najemca w mieszkaniu (oferta sprzedaży mieszkania wraz z lokatorem),
- standard mieszkania (mieszkanie zniszczone, zaniedbane, wymagające remontu, który może wiązać się z wysokim kosztem),
- zawyżona cena mieszkania (skutecznie odstrasza nawet zainteresowanych kupców).
Takie nieruchomości bardzo trudno się sprzedaje. Nie oznacza to jednak, że skoro chcesz sprzedać mieszkanie po babci, które wymaga sporego remontu, musisz od razu zapożyczać się na wysoką kwotę, aby zacząć remont i dopiero wtedy, gdy zostanie ukończony, podjąć próbę sprzedaży mieszkania. Nasz skup mieszkań w Krośnie chętnie zapozna się z ofertą i wystosuje odpowiednią wycenę, która będzie niezobowiązująca dla właściciela nieruchomości. Można do nas zgłaszać każdą nieruchomość. Jedynym warunkiem, jakim się kierujemy, jest to, aby nieruchomość zlokalizowana była w miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców. Tego typu oferty rozważamy i w większości decydujemy się na podjęcie transakcji. Dlatego, jeśli obawiasz się, że zostaniesz odrzucony ze względu na stan mieszkania lub jego sytuację prawną, nie czekaj, zgłoś się do nas. Sprawdzimy, czy możemy zaoferować Ci określoną cenę, a co dalej już sam ustalisz.
Sprawdź również skup mieszkań zadłużonych oraz skup nieruchomości z lokatorami
Przebieg transakcji – co oferuje skup mieszkań?
Skup nieruchomości może wiele zaoferować. Wszystko uzależnione jest od tego, z czym przychodzi klient. Wysyłając do nas zgłoszenie przez formularz online, można być pewnym, że w krótkim czasie uzyskać można odpowiedź zwrotną. Na przygotowanie oferty handlowej, która jest jak na razie tylko wstępną propozycją, dajemy sobie kilkanaście godzin. Kiedy klient otrzymuje propozycję, oczywiście dajemy mu czas na zapoznanie się z ofertą i podjęcie decyzji.
Wycena, którą możemy zaoferować jako ostateczna cena, jest możliwa do sporządzenia dopiero po obejrzeniu mieszkania. Kiedy klient umawia się z nami na konkretny termin, to tak naprawdę od niego zależy, jak szybko przebiega transakcja i kiedy będziemy mogli spotkać się u notariusza w celu podpisania umowy sprzedaży.
Skup nieruchomości – pomoc specjalisty
Przygotowanie dokumentów może okazać się poza zasięgiem właściciela mieszkania. Często bywa tak, że osoba ta przebywa na przykład poza granicami kraju, dlatego nie może samodzielnie wyciągnąć dokumentów. Może też nie być w stanie zorganizować osoby, która mogłaby zrobić to za nią, różne są sytuacje życiowe. W takich chwilach pomocni są nasi specjaliści, którzy mogą pomóc w skompletowaniu dokumentów.
Udzielamy wsparcia i służymy poradą oraz pomocą w każdej sytuacji dlatego, jeśli wynikną jakieś wątpliwości, chętnie odpowiemy na Państwa pytania. Skup nieruchomości w Krośnie to załoga specjalistów, którzy na nieruchomościach znają się najlepiej. Jeśli nieruchomość, którą klient ma do zaoferowania, wiąże się z jakimiś trudnościami, chętnie podejmujemy ryzyko i wysłuchamy historii klienta.
Wybór kancelarii notarialnej oraz sposobu rozliczenia
Do decyzji naszych klientów należy wybór kancelarii notarialnej, jak również sposobu rozliczenia. Takie kwestie omawiamy po ustaleniu ostatecznej kwoty, jaką będziemy w stanie zaoferować klientowi. Nie chcemy niczego wymuszać, dlatego zdajemy się na wolę naszych klientów. Możemy oczywiście dopomóc w rezerwacji terminu w sekretariacie kancelarii.
Skup nieruchomości dysponuje środkami, aby móc szybko wypłacić pieniądze do ręki klienta. Kiedy umawiamy się na określony termin podpisania umowy, oczekujemy także od klienta, że wskaże formę rozliczenia. Możemy zaproponować rozliczenie w postaci przelewu bankowego, który wykonujemy przy kliencie, będąc jeszcze w kancelarii notarialnej lub rozliczenie gotówkowe, do ręki. Byśmy mogli rozliczyć w sposób gotówkowy, musimy oczywiście odpowiednio wcześniej wiedzieć, o tym, że klient życzy sobie właśnie taki sposób rozliczenia.
Kto pokrywa koszty notarialne?
Wszystkie koszty, które wynikają z tytułu podpisania aktu notarialnego dotyczącego sprzedaży nieruchomości pokrywa nasz skup mieszkań. To są ustalenia, które bardzo przypadły do gustu wielu naszym klientom. Zdajemy sobie sprawę, że takie koszty zazwyczaj dzielone są na stronę kupującą i sprzedającą, aczkolwiek jesteśmy na tyle profesjonalną firmą prowadzącą skup nieruchomości, że odciążamy naszych klientów z tych kosztów.
Jedyne co powinieneś ze sobą zabrać, kiedy szykujesz się na wizytę w kancelarii notarialnej to dobry humor, teczkę z dokumentami, które możemy pomóc skompletować i oczywiście aktualny dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość. Po rozliczeniu się będziemy oczekiwali, że przekażesz nam klucze do mieszkania. W przypadku, gdy brany pod uwagę jest przelew bankowy, klucze odbieramy w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie klienta.