Kupno nieruchomości przez firmy jest nowoczesnym sposobem, który bardzo odpowiada właścicielom mieszkań. Dzięki temu, że firmy są konkretne, elastyczne, a przede wszystkim chętne mamy większe szanse na powodzenie w sprzedaży swoich nieruchomości. Pojawia się tylko pytanie, jak zacząć taką współpracę i na czym ona dokładnie polega? Postaramy się rozwiać wątpliwości i odpowiedzieć na to pytanie w poniższym tekście.
Zobacz też skup hoteli i pensjonatów
Trzeba się zareklamować
Oczywiście, by sprzedać mieszkanie, musisz je zaprezentować. Publikujemy wówczas ogłoszenia, ubarwiam opis, załączamy efektowne zdjęcia, aby tylko przykuć uwagę kupujących. Jest znacznie szybszy sposób na sprzedaż, gdzie nie trzeba wcale publikować ogłoszenia. Nawet nie trzeba specjalnie zastanawiać się nad opisem mieszkania, wszystkiego dowiemy się, odwiedzając stronę skupu nieruchomości w Sandomierzu. Dostępny na tej stronie jest prosty formularz, który prosi się o wypełnienie. I to w zasadzie wystarczy, aby nawiązać kontakt z firmą, która zawodowo skupuje nieruchomości. Po wysłaniu zgłoszenia, pracownik, który przygotowuje ofertę, dokładnie analizuje parametry, po czym może zaoferować odpowiedniej wysokości cenę. Zajmuje mu to około doby. Po tym czasie otrzymujemy wiadomość na maila, gdzie możemy zapoznać się z wyceną.
Do formularza lub zgłoszenia bardziej bezpośredniego (mailowego) możemy załączyć zdjęcia mieszkania. To także najlepszy sposób na zareklamowanie swojego mieszkania. Na pewno rzeczoznawca, który będzie rozważał wysokość wartości, ma łatwiej, jeśli może przy tym zapoznać się ze zdjęciami faktycznymi. Zawsze warto kierować się zasadą, że poprzez zdjęcia możemy wpłynąć na wysokość proponowanej oferty, dlatego na pewno warto je załączyć.
Jeśli mieszkanie, które sprzedajemy, wymaga dodatkowego wyjaśnienia, tzn. mieszkanie jest przedmiotem postępowania egzekucyjnego, spadkowego, komorniczego itp., warto o tym wspomnieć. Nie tylko te sytuacje mogą wpłynąć na wysokość wartości, warto też wziąć na cel opis mieszkania, które na przykład się wynajmuje lokatorowi. Skup nieruchomości z pewnością wystosuje odpowiednią ofertę także tym, co wynajmują mieszkanie lokatorowi.
Ile czasu zajmuje współpraca?
Kiedy wpadamy na pomysł sprzedaży mieszkania, pewnie nie raz pytamy, jak długo może potrwać taki proces. Czy pomoże przyspieszyć to wszystko, jeśli zdecydujemy się na firmę pośredniczącą? Proces sprzedaży nieruchomości na własną rękę może trwać od kilku do kilkudziesięciu miesięcy. Zawsze najlepszym wabikiem na to, aby znaleźć klienta na kupno mieszkania, jest dobra cena. Dobra oczywiście dla strony kupującej, niekoniecznie dla sprzedającego. Jeśli nie chcemy obniżać ceny, tylko po to, by znaleźć potencjalnych kupców, skorzystajmy z oferty, jaką daje nam skup nieruchomości w Sandomierzu. Cena oferowana przez firmę może być znacznie wyższa niż można przypuszczać. Może okazać się, że będzie to kwota przewyższająca sumę zaproponowaną przez potencjalnego kupującego. Nie ma na to reguły.
Czas współpracy z firmą skupującą w dużej mierze uzależniony jest od nas samych. Oznacza to, że jeśli jesteśmy odpowiednio przygotowani na podpisanie umowy sprzedaży, to może to trwać krótko, nawet 72 godziny od momentu, kiedy zdecydujemy się na uzupełnienie formularza zgłoszeniowego. Nasz czas i przygotowanie często stanowią klucz do zagadki, w jakim czasie nastąpi sprzedaż nieruchomości, nawet jeśli bierze się pod uwagę tradycyjną formę sprzedaży. Odrobina zaangażowania i można w dużym stopniu wpłynąć na przyspieszenie transakcji. Skup nieruchomości w Sandomierzu jest odpowiednio przygotowany, jeśli mowa o kwestii finansowej. Firma ta dysponuje kapitałem, który pozwoli na pokrycie kosztów zakupu nieruchomości, czego oczywiście mają pełną świadomość. Jeśli otrzymamy od firmy maila z wyceną, oznacza to, że jest ona gotowa na to, by kupić od nas nieruchomość w zasadzie w każdym momencie. Dla porównania, kupujący z rynku wolnego nie zawsze jest tak konkretny, jak firma. Bywa, że jest chętny na zakup i zdecydowany, ale ogranicza go sprawa finansów, a więc musi wystąpić do banku o kredyt. To ma niewątpliwie wpływ na przedłużenie się transakcji.
Czas współpracy z firmą skupującą trwa zaledwie kilka dni, nawet jeśli występują jakieś problemy z uzupełnieniem dokumentacji. W takich sprawach specjaliści, którzy służą pomocą, uporają się z kłopotami, aby jak najszybciej zjawić się u notariusza w celu podpisania aktu notarialnego.
Zobacz opinie o skupie nieruchomości
Notariusz
Po przedstawieniu wyceny online i swojego stanowiska, a także warunków, nadchodzi czas na ustalenia. Trzeba określić miejsce spotkania, by podpisać akt notarialny. Nie trudno ustalić, że przyda się notariusz. Wszystkie umowy podpisuje się u klienta, a konkretniej w jego mieście, tak więc i biura notarialnego będzie można wyszukiwać w danym mieście. Skup nieruchomości w Sandomierzu zgadza się na podpisanie umowy sprzedaży w kancelarii notarialnej, którą zaproponuje sam klient.
Kolejną sprawą jest także ustalenie wysokości kosztów notarialnych, co zostanie zaprezentowane w biurze notarialnym. Nie trzeba się jednak specjalnie tymi kosztami przejmować, ponieważ firma skupująca przejmuje na swoje barki opłacenie tych zobowiązań.
Inne koszty
Można zadawać pytania w związku z innymi kosztami, jakie wynikają na przykład ze względu na pomoc specjalisty, albo w związku z przygotowaniem oferty. Wielu klientów niemal czeka na wyliczenie kosztów prowizyjnych. Tutaj bardzo miłą niespodzianką chyba dla każdego klienta będzie to, że takich kosztów zwyczajnie nie ma. Nikt nie wylicza dodatkowej opłaty za sporządzenie wyceny. Jest to dokument darmowy. Tak samo też nikt nie oszacuje kosztów wynikających z zaangażowania pracownika w pomoc klientowi, aby przyspieszyć czy nie opóźniać transakcji. Skup nieruchomości w Sandomierzu z tego względu jest bardzo chętnie wybierany. W przypadku biur pośredniczących zawsze jest mowa o prowizji, często tylko jej wysokość jest kwestią do ustalenia, a nie to czy ona w ogóle będzie naliczana. Firmy skupującej pod tym względem są znacznie bardziej empatyczne.
Sprawdź nasz skup mieszkań zadłużonych